Welke documenten zijn vereist om een LEI-nummer aan te vragen?

De vereiste documenten voor het aanvragen van een LEI-nummer variëren naargelang het type rechtspersoon. Wanneer u een LEI-nummer aanvraagt, wordt de informatie in de aanvraag gecontroleerd aan de hand van de geaccrediteerde registers van de Global Legal Entity Identifier Foundation (GLEIF).

Bij het aanvragen van een LEI-nummer voor een rechtspersoon zoals besloten vennootschappen (BV), naamloze vennootschappen (NV), of soortgelijke rechtspersonen die geregistreerd zijn in het Handelsregister (Kamer van Koophandel), is het niet nodig om aanvullende documenten bij het aanvraagformulier te voegen.

Dit komt omdat het LOU-verificatieproces gebaseerd is op informatie uit het Handelsregister (Kamer van Koophandel), die uitgebreide gegevens over lokale rechtspersonen bevat.

Houd er rekening mee dat als er aanvullende documenten nodig zijn voor het aanvragen van een LEI-nummer, wij contact met u zullen opnemen om deze op te vragen.


Machtigingsbrief

De machtigingsbrief is een document dat we vaak ter ondertekening opsturen. Dit document is vereist als de aanvrager niet is opgenomen in de geaccrediteerde registers van GLEIF, en we hebben een bevoegd persoon nodig die de aanvraag ondertekent. Een ander geval waarin wij om een machtigingsbrief vragen, is tijdens een aanvraag tot overdracht.

De machtigingsbrief kan binnen enkele seconden digitaal worden ondertekend. U kunt de link gemakkelijk delen met de bevoegde persoon voor zijn of haar handtekening.


Niet een actieve functionaris

Als uw naam niet als actieve functionaris voorkomt in de gegevens van het Handelsregister (Kamer van Koophandel), maar u gemachtigd bent om namens de rechtspersoon op te treden, moet u bewijs leveren om uw bevoegdheid vast te stellen. Dit kan worden gedaan door een machtigingsdocument te verstrekken waarin de gemachtigde vertegenwoordigers van de rechtspersoon worden geïdentificeerd.

Machtigingsdocumenten kunnen verschillende soorten documenten omvatten, zoals notulen van de vergadering van de raad van bestuur, bevoegdheidscertificaten, statuten en trustakten.

Rechtspersonen die aanvullende informatie moeten verstrekken

1. Dochterondernemingen: Als een ander bedrijf controlerende aandelen van uw bedrijf bezit (meestal meer dan 50%), en het moederbedrijf consolideert de rekeningen, dan moet u het meest recente financiële consolidatieverslag van het moederbedrijf als bewijs van de relatie bij het aanvraagformulier voegen.

2. Trusts en fondsen: Wanneer u een aanvraag indient, is het nodig om ondersteunende documentatie (bijv. Prospectus) te verstrekken die de naam, het adres en de bevoegde vertegenwoordigers van de rechtspersoon vermeldt. Als de bevoegde persoon niet aan de hand van het document geïdentificeerd kan worden, zullen we om aanvullende documenten vragen die hun bevoegdheid bevestigen.

 

Welke documenten zijn vereist om een LEI-nummer aan te vragen?

Vraag vandaag nog uw LEI aan

€ 45 /jaar

Voltooi onze aanvraagprocedure in slechts enkele minuten.

Hier aanvragen